Ammarnäs – here we come!

Jag har precis beslutat mig för att åka till Ammarnäs och Vindelälvens storöring. Vi åker torsdag 8 september och fiskar torsdag kväll till söndag lunch.

Det är min nyvunne fiskebroder Lennart som fixat fiskekort och lurat med mig. Tack för det!

Nu påbörjas förberedelserna: framförallt flugbindning men också en översikt av linor och tafsar.

Det är inte bara storöring som står på önskelistan. Även storharr finns i älven och chanserna verkar goda för en putsning av det gamla PB:t som ligger på blygsamma 1,1 kg. På fredagen har vi bokat sjönacken och om man kan lita på de uppgifter jag hittat på nätet verkar storharren stå med bröstfenas lucka där…

Det här inlägget postades i Flugfiske. Bokmärk permalänken.

Kommentera

